Veel gestelde vragen

Kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?
We volgen de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden. Bij het boeken van kaarten kun je max. 6 stoelen per tafel reserveren. Je koopt een toegangsbewijs zonder specifieke plek. Wij zorgen dat je - op het moment van aankoop - de best beschikbare plek op ons toneel krijgt toegewezen. Per e-mail ontvang je later het tafelnummer dat bij jouw reservering hoort.

Kan ik wat te drinken bestellen?
De bar is gesloten. Als extra service aan ons publiek, bieden wij je de mogelijkheid om vooraf bij het kopen van je kaarten alvast een drankje mee te bestellen. Jouw bestelling staat bij binnenkomst voor je klaar. Ook kun je een borrelarrangement bestellen.

Is er een pauze?
De voorstelling wordt gespeeld zonder pauze.

Mag ik naar de wc?
De toiletten zijn open. Wij verzoeken je om het gebruik hiervan te minimaliseren. Bij onze toiletten staat een medewerker voor je klaar om het toiletbezoek te regelen. En de toiletten schoon te houden. Het toilet kun je indien gewenst ook zelf extra desinfecteren.

Hoe is het met de hygiëne in het gebouw?
Natuurlijk staat hygiëne in ons hele gebouw, maar in de toiletruimtes in het bijzonder voorop. Je hebt voldoende toegang tot desinfecterende handgel in het gebouw en in de toiletruimtes. De schoonmaak van onze toiletten en overige ruimtes is geïntensiveerd.

Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?

De veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, medewerkers en artiesten staat altijd voorop. We volgen de richtlijnen van de gemeente, RIVM en de verschillende brancheverenigingen waarbij KAF aangesloten is (VSCD/de museumvereniging/horeca/evenementen). We hebben door het hele gebouw uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, ons personeel en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. Enkele van deze maatregelen zijn:

  • Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor elke bezoeker met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt;
  • In de theaterzaal hebben de tafels met bijhorende stoelen altijd een afstand van minimaal 1,5 meter tot elkaar;
  • Deuren staan zoveel mogelijk open zodat bezoekers geen deurklinken hoeven aan te raken;
  • Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om bezoekers de weg te wijzen en zodoende een soepele doorloop te garanderen;
  • Bij de ingang van het theater wordt bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uitgevoerd. Bij twijfel kan de toegang geweigerd worden.

Lees onze aangepaste huisregels.

Wat houdt de gezondheidscheck in?
Om weer open te mogen als Kunstlinie Almere Flevoland zijn wij verplicht om bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uit te voeren. Wanneer één van de onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons gebouw op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden. Dit zijn de vragen die we je zullen stellen:

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Ik voel mij niet helemaal lekker en zou vanavond naar de voorstelling gaan. Of ik beantwoord één van de gezondheidscheck-vragen met JA. Wat nu?

Neem telefonisch contact op met onze Ticketshop: tel. 036 84 55 555 (ma t/m vr 12.00 – 17.00 uur). We zullen in overleg jouw kaarten annuleren. Bekijk ook 100% zekerheid.

Hoeveel mensen laten jullie toe in de zaal?

Per theaterzaal ontvangen wij een maximum aantal bezoekers. Grote zaal: 150. Middenzaal: 95. Dat is exclusief artiesten en personeel. Het aantal kaarten is op dit maximum per zaal afgestemd.
In onze Kunsthal ontvangen wij per tijdsdeel een maximaal aantal bezoekers van 20.

Hoe voorkomen jullie drukte bij de ingang?
Aan de buitenzijde van het gebouw worden duidelijke looproutes gecreëerd. In onze grote foyer zullen wij een wachtrij op 1,5 meter faciliteren. Door ons hele gebouw is eenrichtingsverkeer ingesteld.

Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om het publiek de weg te wijzen. Zij zullen zorgen dat er altijd 1,5 meter afstand gehouden kan worden.

Kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?
We volgen de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden. 

Bij het boeken van kaarten kun je max. 6 4 stoelen per tafel reserveren. Je koopt een toegangsbewijs zonder specifieke plek. Per e-mail ontvang je later het tafelnummer dat bij jouw reservering hoort.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?

Wat betreft onze airconditioning en luchtcirculatie hanteren we altijd de richtlijnen van het RIVM. In ons gebouw wordt geen gebruik gemaakt van zogenaamde ‘recirculatie’-technieken, wat betekent dat de lucht in ons theater niet wordt ‘hergebruikt’ en altijd vers van buiten wordt ingevoerd.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

Als je een rolstoelplaats wilt reserveren, dien je telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren. Er zijn minimaal vier rolstoelplaatsen beschikbaar per theaterzaal.

Ik ben slecht ter been…
Het toneel is voor mindervaliden en rolstoelgebruiker toegankelijk gemaakt.

Is de kassa geopend?

Onze Ticketshop-medewerkers staan je graag telefonisch te woord op ma t/m vr 12.00 – 17.00 uur. Kaartverkoop is uitsluitend online en telefonisch mogelijk. De Ticketshop aan de Esplanade is nog niet geopend.
Op de dag van de voorstelling kun je tot 17.00 uur online kaarten bestellen. Dit in verband met het toewijzen van je eigen tafel.