Veel gestelde vragen coronavirus

De actuele informatie over Kunstlinie Almere Flevoland en alle activiteiten leest u hier.

Gaat de voorstelling door?
Kunstlinie Almere Flevoland volgt de richtlijnen en aanwijzingen vanuit RIVM, overheid en gemeente met betrekking tot het coronavirus. Alle voorstellingen tot 1 juli gaan niet door en worden daar waar mogelijk verplaatst. Actuele informatie volgt zo spoedig mogelijk per e-mail en op onze website.

Kan ik de expositie bezoeken?
Ook de expositieruimtes zijn tot 1 juli gesloten. Actuele informatie volgt zo spoedig op onze homepage.

De architectuur tours buiten KAF, gaan die door?
Ook de YAH-tours gaan tot 1 juli niet door en worden waar mogelijk verplaatst. Actuele informatie volgt zo spoedig mogelijk per e-mail en op onze website.

Neemt Kunstlinie Almere Flevoland extra maatregelen?
De afgelopen weken heeft het kabinet een uitgebreid pakket aan maatregelen gepresenteerd in de strijd tegen het coronavirus. Op basis hiervan hebben wij het besluit genomen om het pand tot 1 juli 2020 te sluiten. Hetgeen inhoudt dat alle voorstellingen zijn geannuleerd, de expositieruimtes en horeca gesloten en ook (in elk geval tot 1 juni) de kantoren dicht zijn.

Hoe zit het met de 1,5 meter maatschappij?
Achter de schermen werkt het team van Kunstlinie Almere Flevoland ook hard aan allerlei scenario's voor heropening van ons gebouw, overeenkomstig de dan geldende maatregelen en richtlijnen vanuit overheid, gemeente en RIVM.

Kan ik mijn kaarten voor voorstellingen terugbrengen?
Kunstlinie Almere Flevoland volgt de richtlijnen en aanwijzingen van het RIVM, overheid en gemeente met betrekking tot het coronavirus. Voor de geannuleerde voorstellingen tot 1 juli 2020 proberen wij een alternatieve datum te vinden. Het al gekochte ticket blijft in die gevallen voor de nieuwe speeldatum geldig. Mocht verplaatsing van een voorstelling geen optie zijn, dan gaan wij uiteraard op zoek naar een compensatie, zoals een vervangende voorstelling, een voucher of restitutie. Zodra hierover meer bekend is, hebben de theaters afgesproken om gezamenlijk, op één moment naar buiten te treden. Wij volgen hierin de brancheorganisatie VSCD. Tot die tijd worden reeds gekochte kaartjes niet terug betaald, niet geruild en niet omgezet in een tegoedbon. Zie ook Bewaar je ticket, geniet later.

Via onze website en persoonlijk per mail zullen wij u op de hoogte houden. Wij vragen u nog even geduld te hebben. We zitten allemaal in moeilijke tijden, maar zien elkaar graag weer in goede gezondheid terug wanneer het theater weer open mag.

Ik heb een kaartje voor een voorstelling/architectuur tour na 1 juli 2020
Voor voorstellingen na 1 juli 2020 zien wij tot op heden géén noodzaak om voorstellingen, concerten en YAH-tours te annuleren.

Waar lees ik meer over de bezoekersvoorwaarden en richtlijnen van de VSCD?
De theaters, artiesten en impresariaten zijn momenteel enkele duizenden voorstellingen aan het verplaatsen, een megaklus, waarvoor wij het geduld en begrip van de bezoekers vragen. Mocht verplaatsing van een voorstelling geen optie zijn, dan gaan wij uiteraard op zoek naar een compensatie, zoals een vervangende voorstelling, een voucher of restitutie. Zodra hierover meer bekend is, hebben de theaters afgesproken om gezamenlijk, op één moment naar buiten te treden. Wij volgen hierin de brancheorganisatie VSCD (Verenging Schouwburg- en Concertgebouw Directies). Zie ook Bewaar je ticket, geniet later.

Ik heb een andere vraag. Hoe kan ik jullie bereiken?
Vanwege de omvang van de maatregelen en de sluiting van ons gebouw, zijn wij het best per e-mail te bereiken op ticketshop@kaf.nl. Van ma t/m vr (m.u.v. Tweede Pinksterdag) zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 12.00 en 17.00 uur op tel. 036 84 55 555.