Veel gestelde vragen coronavirus

De actuele informatie over Kunstlinie Almere Flevoland en alle activiteiten leest u hier.

Gaat de voorstelling door?
Kunstlinie Almere Flevoland volgt de richtlijnen en aanwijzingen vanuit RIVM, overheid en gemeente met betrekking tot het coronavirus. Alle voorstellingen tot 1 juli gaan niet door en worden daar waar mogelijk verplaatst. Actuele informatie volgt zo spoedig mogelijk per e-mail en op onze website.

Kan ik de expositie bezoeken?
Ook de expositieruimtes zijn tot 1 juli gesloten. Actuele informatie volgt zo spoedig op onze homepage.

De architectuur tours buiten KAF, gaan die door?
Ook de YAH-tours gaan tot 1 juli niet door en worden waar mogelijk verplaatst. Actuele informatie volgt zo spoedig mogelijk per e-mail en op onze website.

Neemt Kunstlinie Almere Flevoland extra maatregelen?
De afgelopen weken heeft het kabinet een uitgebreid pakket aan maatregelen gepresenteerd in de strijd tegen het coronavirus. Op basis hiervan hebben wij het besluit genomen om het pand tot 1 juli 2020 te sluiten. Hetgeen inhoudt dat alle voorstellingen zijn geannuleerd, de expositieruimtes en horeca gesloten en ook de kantoren dicht zijn. Vanaf 1 juli is het gebouw weer open. Vanaf 4 juli tot 16 augustus hebben wij onze reguliere zomerstop en is het gebouw weer gesloten. 

Hoe zit het met de 1,5 meter maatschappij?
Licht, lucht en ruimte karakteriseren ons moderne gebouw aan het Weerwater. Daar kunnen wij in deze tijden optimaal gebruik van gaan maken. Wanneer wij onze deuren weer heropenen zorgen wij ervoor dat uw bezoek prettig, inspirerend én veilig - volgens de laatste regels van overheid en RIVM - kan plaatsvinden. Achter de schermen werkt het team van Kunstlinie Almere Flevoland ook hard aan allerlei scenario's voor heropening van ons gebouw, overeenkomstig de dan geldende maatregelen en richtlijnen vanuit overheid, gemeente en RIVM.

Hoe zit het met kaarten die ik heb gekocht voor een show die nu geannuleerd is?
Wij begrijpen de zorgen van onze bezoekers om hun aangeschafte kaarten, maar wij willen benadrukken dat het echt goed gaat komen. We gaan nu eerst alle energie steken in het proberen te verplaatsen van de voorstellingen die in deze periode zouden plaatsvinden. De theaters, artiesten en impresariaten zijn momenteel enkele duizenden voorstellingen aan het verplaatsen, een megaklus, waarvoor wij het geduld en begrip van onze bezoekers vragen. Deze puzzel is extra complex geworden, omdat wij ook rekening houden met de heropening in de 1,5 meter-maatschappij. Mocht verplaatsing van een voorstelling geen optie zijn, dan gaan wij uiteraard op zoek naar een compensatie, zoals een voucher of restitutie. Wij vragen u nog even geduld te hebben. We zitten allemaal in moeilijke tijden, maar zien elkaar graag weer in goede gezondheid terug wanneer het theater weer open mag.

Kan ik mijn kaarten voor voorstellingen terugbrengen?
Kunstlinie Almere Flevoland volgt de richtlijnen en aanwijzingen van het RIVM, overheid en gemeente met betrekking tot het coronavirus. Voor de geannuleerde voorstellingen tot 1 juli 2020 proberen wij een alternatieve datum te vinden. Het al gekochte ticket blijft in die gevallen voor de nieuwe speeldatum geldig. Mocht verplaatsing van een voorstelling geen optie zijn, dan gaan wij uiteraard op zoek naar een compensatie, zoals een voucher of restitutie. Wij informeren ons publiek per voorstelling zodra het kan. Tot die tijd worden reeds gekochte kaartjes niet terug betaald, niet geruild en niet omgezet in een tegoedbon. Zie ook Bewaar je ticket, geniet later.

Via onze website en persoonlijk per mail zullen wij u op de hoogte houden. Wij vragen u nog even geduld te hebben. We zitten allemaal in moeilijke tijden, maar zien elkaar graag weer in goede gezondheid terug wanneer het theater weer open mag.

Wanneer start de kaartverkoop voor het nieuwe seizoen?
In verband met maatregelen rondom het corona-virus is de start van de kaartverkoop voor het seizoen 2020-2021 uitgesteld. Helaas kunnen wij een nieuwe datum op dit moment nog niet met u delen. Wij zijn op dit moment bezig met het verplaatsen van de door corona geannuleerde voorstellingen én met draaiboeken voor heropening van ons gebouw in een nieuwe situatie. De nieuwe data van deze voorstellingen kunnen van invloed zijn op het nieuwe seizoen. Dit betekent dat ook onze nieuwe jaarbrochure even op zich laat wachten. Zodra er meer bekend is over de start kaartverkoop, laten wij dit uiteraard weten.

Waar lees ik meer over de bezoekersvoorwaarden en richtlijnen van de VSCD?
De theaters, artiesten en impresariaten zijn momenteel enkele duizenden voorstellingen aan het verplaatsen, een megaklus, waarvoor wij het geduld en begrip van de bezoekers vragen. Mocht verplaatsing van een voorstelling geen optie zijn, dan gaan wij uiteraard op zoek naar een compensatie, zoals een vervangende voorstelling, een voucher of restitutie. Zodra hierover meer bekend is, hebben de theaters afgesproken om gezamenlijk, op één moment naar buiten te treden. Wij volgen hierin de brancheorganisatie VSCD (Verenging Schouwburg- en Concertgebouw Directies). Zie ook Bewaar je ticket, geniet later.

Ik heb een andere vraag. Hoe kan ik jullie bereiken?
Vanwege de omvang van de maatregelen en de sluiting van ons gebouw, zijn wij het best per e-mail te bereiken op ticketshop@kaf.nl. Van ma t/m vr zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 12.00 en 17.00 uur op tel. 036 84 55 555.